Kreativni turizam
Kreativni turizam je turizam koji nudi posetiocima mogućnost da razviju svoj kreotivni potencijal preko aktivnog učešća u iskustvima kroz koja mogu da nauče nešto novo, a koja se odvijaju na turističkim destinacijama. Vrednost kreativnog proizvoda i kvalitet turističkog iskustva raste sa pomeranjem od pasivne konzumacije do aktivnog razvijanja veština, učestvovanja u kreativnom procesu i samostalnom kreiranju doživljaja. Ovaj oblik turizma se može odvijati na svim destinacijama: gradskim, seoskim, planinskim, primorskim i zahteva minimalne investicije, uglavnom u neopipljive (nematerijalne) elemente usluge.
Uvođenje ovog oblika turizma ogleda se u sledećem
- Analiza kreativnog potencijala destinacije,
- Izdvajanje najsnažnijih elemenata kreativnog potencijala na kojima se može zasnivati turistički proizvod,
- Inoviranje postojećeg proizvoda,
- Obuka i edukacija ljudi uključenih u kreativni turizam,
- Promocija destinacije kroz kreativni turizam,
- Promocija proizvoda kreativnog turizma,
- Mogućnost kreiranja različitih kreativnih ili Kraft ruta u opštini,
- Osmišljavanje gastronomskih kreativnih ruta, Gastro vikendi, različite radionice za izradu tradicionalnih i drugih predmeta.
Ciljna grupa
Različita udruženja građana u okviru opštine, seoska domaćinsiva, poljoprivredna gazdinstva koja žele da se bave turizmom, vinarije, udruženja žena u okviru opštine, zanatske radionice, stari zanati, različiti privredni subjekti koji se bave izradom suvenira ili drugih tradicionalnih predmeta, restorani koji imaju tradicionalnu kuhinju.