Kreativni turizam

Kreativni turizam je turizam koji nudi posetiocima mogućnost da razviju svoj kreotivni potencijal preko aktivnog učešća u iskustvima kroz koja mogu da nauče nešto novo, a koja se odvijaju na turističkim destinacijama. Vrednost kreativnog proizvoda i kvalitet turističkog iskustva raste sa pomeranjem od pasivne konzumacije do aktivnog razvijanja veština, učestvovanja u kreativnom procesu i samostalnom kreiranju doživljaja. Ovaj oblik turizma se može odvijati na svim destinacijama: gradskim, seoskim, planinskim, primorskim i zahteva minimalne investicije, uglavnom u neopipljive (nematerijalne) elemente usluge.

Uvođenje ovog oblika turizma ogleda se u sledećem

  • Analiza kreativnog potencijala destinacije,
  • Izdvajanje najsnažnijih elemenata kreativnog potencijala na kojima se može zasnivati turistički proizvod,
  • Inoviranje postojećeg proizvoda,
  • Obuka i edukacija ljudi uključenih u kreativni turizam,
  • Promocija destinacije kroz kreativni turizam,
  • Promocija proizvoda kreativnog turizma,
  • Mogućnost kreiranja različitih kreativnih ili Kraft ruta u opštini,
  • Osmišljavanje gastronomskih kreativnih ruta, Gastro vikendi, različite radionice za izradu tradicionalnih i drugih predmeta.

Ciljna grupa

Različita udruženja građana u okviru opštine, seoska domaćinsiva, poljoprivredna gazdinstva koja žele da se bave turizmom, vinarije, udruženja žena u okviru opštine, zanatske radionice, stari zanati, različiti privredni subjekti koji se bave izradom suvenira ili drugih tradicionalnih predmeta, restorani koji imaju tradicionalnu kuhinju.